Skip to Content
  • Nyelvkaparó, futatott ezüst
  • Szezámolaj 1 l
  • Maharáni masszázsolaj, 100 ml
  • Hemangi Dévi Dászí A napfénytől a tűzhelyig
  • Pitta aromaolaj, 10ml
  • Pitta csurna
  • Természetes szantál 12 doboz / csomag (12x12 db)
  • Pitta bőrápoló krém, 50 ml
  • Szezám Masszázs olaj 200 ml
  • Sárga rózsa füstölő 12 doboz/ csomag (12x12 db)
  • Kurkuma, őrölt 100 g
  • Kapha aromaolaj, 10 ml
  • Fénylő bőrápoló olaj (Lakshmi- Radiant Skin oil), 7ml
  • Rézpohár
  • Baszmati rizs 500 g
  • Torokpasztilla- MA 333, 60 tabletta/ 5 g-Akció egyet fizet, kettőt kap
  • Ayurdent fogpor, 25 g
  • Pitta Tea 15 filter
  • A rádzsák itala
  • Baszmati rizs, 5 kg
  • Arcradír gél, 100 ml
  • Aloe Vera Gel, Organic 200 ml;
  • Baszmati rizs 5 kg
  • Pitta gyógynövényszappan, szantál, 100 g
  • Emésztés Plusz
  • Kis herceg
  • Váta tea
  • Váta masszázsolaj, 200 ml
  • Maharádzsa masszázsolaj, 100 ml
  • Garsan selyemkesztyű
  • Jázmin gyógynövényszappan, 100 g
  • Torokpasztilla- MA 333, 60 tabletta/ 5 g-Akció egyet fizet, kettőt kap
  • Váta aromaolaj, 10 ml
  • Pitta testápoló
  • Korander egész 100 g
  • Kapha gyógynövénysampon, 200 ml
  • Kapha masszázsolaj, 200 ml
  • Váta gyógynövénysampon, 200 ml
  • Váta gyógynövénysampon, 200 ml
  • Mandula Energiaital

Táplálkozzunk egészségesen

Táplálkozzunk egészségesen- Ájurvékikus tippek az étrend kialakításához
 
 
Az Ajurveda tudományban, az étel szerepe nem pusztán a test ellátása alapvető tápanyagokkal, mint pl. vitaminokkal, ásványokkal és nyomelemekkel. Az ételfogyasztás harmonikus egyensúlyt tart fenn a testben, valamint a test energia szükségleteit pótolja.
Maharishi Ajurveda felfedezte, hogy ahhoz, hogy a testet ellássuk mindazzal, amire szüksége van, nem csak az étel minősége a fontos, de az emésztési rendszerünk működésének a módja is. Ez határozza meg az étel megfelelő emésztését, feldolgozását.
 
Ennek megfelelően ezen az oldalon néhány Ajurveda tippet adunk meg az egészséges étrend kialakításához, ami egyszerű és ugyanakkor hatásos.
1. Akkor együnk, amikor igazán éhesek vagyunk, és amikor a korábban elfogyasztott ételt teljesen megemésztettük (főétkezés után 3-6 óra múlva).
2. Együnk csendes és nyugodt környezetben. Miközben eszünk ne olvassunk, dolgozzunk vagy ne a televíziót nézzük. Mindig ülve együnk.
3. Ne együnk túl sokat. Csak annyit együnk, amennyi elveszi ez éhségérzetünket.
4. Étkezés után 5-10 percig nyugodtan maradjunk ülve.
5. Az ebéd legyen a főétel a nap folyamán. A reggeli és az ebéd legyen könnyű. A vacsorát ne késő este fogyasszuk.
6. Este kerüljük a nehéz ételeket, például hús, hal, joghurt, sajt, író és kvark.
7. Minden nap körülbelül ugyanabban az időben étkezzünk.
8. Kerüljük az étkezések közötti nassolást. Helyette igyunk forró vizet és ha szükséges, érett édes gyümölcsöket együnk.
9. Az ételek legyenek frissen elkészítve; legyen egészséges és finom. Kerüljük a gyorsfagyasztott és lejárt minőségű ételek fogyasztását.
10. Az ételek nagy része legyen megfőzve, mivel a test könnyebben felszívja a főzött ételt. A nyers ételeket (pl. saláta) külön ételként fogyasszuk.
11. Használjunk fűszereket: ezzel nem csak az étel lesz ízletes, de gyakran az emésztési folyamatot is segíti. Ebben az értelemben a Vata, Pitta és a Kapha kifejezetten javasolt.
12. Az étel mind a 6 ízt tartalmazza: édes, savanyú, sós, csípős, keserű és fanyar. Az ízek nagy hatással bírnak a fiziológia belső egyensúlyának kialakítására.
13. Étkezés közben ihatunk folyadékot, például vizet, juice-t vagy lassi-t. Kerüljük a jéghideg italokat.
14. Ne igyunk tejet miközben eszünk. Azonban ihatunk tejet pirítóshoz, gabona termékekhez és édes ízű ételekhez.
15. A mézet ne melegítsük fel, és emiatt ne is használjuk főzéshez vagy sütéshez.
16. Megfelelő ételkiegészítőket fogyaszthatunk.
Info: forróvíz-ivás
Forró víz rendszeres fogyasztása Ayurveda javaslat. A forró víz egyensúlyba hozza a Vata és Kapha dosát, javítja az emésztést, és segít eltávolítani az Ama-t (anyagcsere során keletkezett salakanyagokat).
Forraljunk fel megfelelő mennyiségű vizet (nem klórozott csapvizet vagy szénsavmentes ásványvizet). Hagyjuk a vizet 10 percig forrni, egy fedő nélküli lábasban. Aztán ezt a vizet egy termoszban tárolhatjuk. A nap folyamán igyuk ezt, minden fél órában kortyolgassunk belőle, vagy ha megszomjazunk. Ebben az esetben a mennyiségnél lényegesebb a gyakoriság. A pozitív hatás növelése érdekében, hozzáadhatunk 1-2 friss gyömbér darabot vagy egy csipet gyömbér port, miközben forraljuk a vizet.